Vår största FLYTTREA någonsin är igång | Upp till 70% på mängder med produkter! Klicka här

Varumärken

Alla varumärken

Kategorier

Produkten har lagts
till i din varukorg.
Produkten har lagts
till i din varukorg.

Returtjänst

BYTEN OCH RETUR

 

Här kan du enkelt registrera din retur och hämta en retursedel. Returfrakten kostar endast 45:-, vilket dras av från summan av det som du returnerar.

Öppna returtjänsten

 

Du behöver ditt ordernummer och e-postadressen som du använde vid beställningen.
Du får returfraktsedeln direkt, men även via e-mail. Båda går lika bra att använda och så länge du inte skickat din retur så kan du skriva ut den så många gånger du önskar. Den går dock bara att använda en gång. Om du inte har en skrivare hemma, klicka här.

Hanteringstid
Hanteringstiden för returer är mellan 4-14 dagar från ankomstdatum. För att se när din retur kom till oss, vänligen skriv in sändningsnumret som står på fraktsedeln hos Postnord Track and Trace.

Byte av vara
Vi har endast möjlighet till återköp, vilket betyder att du på egen hand måste köpa varan du önskar byta till på nytt. Däremot anser vi att man inte skall betala returfrakt vid byten och ber dig då lägga en lapp i paketet där det står "byte". Detta gör endast att du inte blir debiterad någon returfrakt. Vi skickar ej ut nya varor.
Har du köpt varan till kampanjpris behåller du samma pris genom att lämna ett meddelande i kassan med texten "Byte *ordernummer* *Vara*" när du beställer den nya produkten. 

Reklamation
Vid reklamationer ber vi dig kontakta oss först genom att skicka ett mail till [email protected] med rubriken "Reklamation *ORDERNUMMER* *VARA*". Bifoga även en bild på felet. Du kan även använda kontaktformläret genom att klicka på frågetecknet i nedre högra hörnet av sidan. 

KONTROLLERA

Innan du returnerar din vara, kontrollera gärna detta.

  • Att varan är i ursprungsskick
  • Att alla produktlappar sitter kvar
  • Att du inte brutit eventuell plombering
  • Om varan kom i en förpackning (kartong eller liknande) skall denna vara inakt och fraktsedeln får inte fästas direkt på denna kartong

SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR

1. PACKA

Packa varorna väl och emballera ordentligt. Se till att alla orginalförpackningar finns med. Om du återanvänder emballaget som varorna kom med, se till att gamla fraktetiketter är borttagna. (Om du har valt faktura, kontakta gärna Klarna för att rapportera retur och därmed pausa din faktura)

2. RETURSEDEL

När du registrerat din retur i Returtjänsten får du en QR-kod. Du kan visa upp denna kod hos ditt Postnord-ombud så skriver de ut retursedeln åt dig. Du får även retursedeln via e-mail och kan välja att skriva ut den själv och fästa på paketet.
Lämna sedan paketet hos ditt närmaste PostNord ombud. Se till att inga gamla fraktetiketter sitter kvar på emballaget. Anteckna sändningsnumret och be ombudet om inlämningskvitto. 

3. KOSTNAD

Kostnaden för returen är 45:-. Den dras från det belopp som du får tillbaka för varorna du returnerat.

4. BEKRÄFTELSE

Så fort vi har godkänt din retur så får du en bekräftelse på email. Vi skickar samtidigt en återbetalning till dig för varorna, det kan dock ta några dagar innan du har pengarna på ditt konto.